Friday, October 10, 2014

Set Menyusu Shaklee ESP!


Assalamualaikum..

Apa khabar korang semua? Musim jerebu ni kurangkan aktiviti di luar ye. Kalau terpaksa keluar rumah jugak lepas tu sakit-sakit tekak Kim cadangkan korang ambil la Vitamin C, Omega Guard dan Nutriferon untuk meningkatkan imunisasi badan korang. Kalau nak order bole contact Kim. Tapi, hari ni Kim nak cerita pasal salah satu supplement yang terdapat dalam Set Menyusu Shaklee dan
Kim sendiri ambil 6 bulan yang lalu iaitu ESP SOY PROTEIN ISOLATE POWDER.

MEMBEKALKAN TENAGA BERKEKALAN 


ESP Soy Protein Isolate Powder merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolesterol dan kaya dengan asid amino penting. Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.
- Protein berasaskan tumbuhan berkualiti tinggi dengan kandungan 14 gram protein soya dan 500 mg kalsium bagi setiap hidangan ini amat baik untuk kesihatan jantung.
- Membantu mengekalkan otot, memperbaiki tisu dan fungsi enzim dan hormone yang teratur.
- Membantu menyokong system imun, mengekalkan tahap kolesterol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat.

PROTEIN HEBAT UNTUK TENAGA BERKEKALAN


Protein merupakan asas blok binaan untuk kesihatan yang kritikal dalam pembinaan dan pengekalan otot, pemulihan tisu, keimunan dan hampir keseluruhan fungsi tubuh. Selain itu, protein juga dapat membantu menangkis kelaparan dan melonjakkan tenaga. Dr Shaklee mencipta protein pengasingan pertama pada tahun 1961 dan produk Shaklee mengandungi soya berkualiti tinggi dan protein tenusu yang membantu untuk mengekalkan tenaga, kecergasan dan stamina.


ESP adalah protein keluaran Shaklee yang tiada perisa. Ini adalah kerana untuk mengekalkan keaslian soya
 

KEISTIMEWAAN ESP SHAKLEE

ESP Shaklee merupakan sumber soya terbaik. Ianya menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten. ESP menyediakan 14 gram protein soya non-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang diperlukan badan bagi proses sistesis protein termasuk 9 asid amino penting.

Jika dibandingkan dengan sumber protein dari daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak, bebas laktosa dan kolesterol. Soya isoflavones, 5 vitamin B penting dan separuh kalsium harian terkandung di dalam ESP.


INDEKS GLISEMIK

Indeks glisemik bagi peringkat karbohidrat adalah berdasarkan kesannya terhadap gula dalam darah. Karbohidrat yang cepat dicernakan mempunyai paras gula dalam darah yang tinggi manakala, tahap indeks glisemik yang rendah melepaskan gula ke dalam system secara perlahan. Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amat penting bagi mengurangkan berat badan dan kesihatan dalam jangka masa panjang. 

APA ITU NON-GMO???

Soya yang digunakan Shaklee tidak diubah suai secara genetic (non-GMO). Protein soya ini dihasilkan di bawah satu program Identity Preservation Program (IPP). Kacang soya ini dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hingga pemprosesannya. Tujuan IPP ini adalah untuk memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik - daripada benih sehingga penyimpanannya. Jadi, yakinlah dengan Shaklee dalam penggunaan ramuan yang semulajadi dan berkualiti.

KENAPA PERLU PILIH PRODUK NON-GMO???

Ini adalah kerana produk GMO boleh menyebabkan allergy, toxic dan potensi kanser. Antara makanan yang tinggi potensi GMO adalah jagung dan soya. Kalau hendak membeli produk soya, pastikan anda memeriksa label terlebih dahulu. Pilih produk yang berlabel NON-GMO untuk KEKALKAN KESIHATAN ANDA!

TESTIMONI SENDIRI SELEPAS MENGAMBIL ESP

Alhamdulillah Kim diberi peluang merasai keenakkan ESP. Pada mulanye kim ambik ESP ni untuk banyakkan susu. Tanpa disedari bintik hitam kat muka mula pudar. Stretchmark selepas bersalin hilang. Selulit mula berkurangan. Tumit yang selalu pecah-pecah sudah pulih. Selepas mengambil ESP ni, Kim cuci muka 3 kali seminggu dengan menggunakan skrub yang di beli di pasaraya. Apabila keluar dari rumah hanya menggunakan bedak Anakku (Amna punya sebab dia dapat banyak sangat pemberian saudara mara terdekat dan sahabat Kim).

Kim minum ESP suami pon join juga. Suami susah nak ambil supplement ni tapi selepas ambil ESP berat badan dia turun 10 kg dia maintain minum ESP setiap hari. 


= MAKANAN TAMBAHAN ASAS UNTUK UNTUK BADAN SIHAT DAN AWET MUDA =
  
Hakimah
0136297657
 
*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...